מרגש: רה"מ נתניהו נפגש עם מדליקי המשואות

איתי גדסי No Comments on מרגש: רה"מ נתניהו נפגש עם מדליקי המשואות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש  עם מדליקי המשואות, ועם נושאת דבר השורדים ונושא תפילת "אל מלא רחמים" בעצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג, בלשכת רה"מ בירושלים. ראש הממשלה נתניהו שמע את סיפוריהם המרגשים והאמיצים של שורדי השואה, בפגישה השתתף גם יו"ר יד ושם דני דיין

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מדליקי המשואות של העצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג: "הסיפור האישי שלכם שזור בסיפור התקומה הלאומית שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש  עם מדליקי המשואות, ועם נושאת דבר השורדים ונושא תפילת "אל מלא רחמים" בעצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג, בלשכת רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו שמע את סיפוריהם המרגשים והאמיצים של שורדי השואה טובה גוטשטיין, בן ציון רייש, יהודית סולברג, ראובן בונפיל, יפים גימלשטיין ומלכה רנדל, שידליקו את המשואות בעצרת הממלכתית בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מחר ביד ושם, ושל נושאת דבר הניצולים שושנה וייס, ונושא התפילה "אל מלא רחמים" אפרים מול.

רה"מ נתניהו אמר לניצולים: "שאני שומע את הסיפורים שלכם אני שואל את עצמי, ולדעתי כל אחד שואל את עצמו, מה היה קורה אם אני הייתי שם? האם אני הייתי יכול למצוא את הכוחות להציל את עצמי או להציל אחרים? זה בכלל לא מובן מאליו. לכן הסיפור שלכם הוא מופת לרוח האנושית, ולתעצומות הנפש שטמונות בתוך העם שלנו.

הסיפור האישי שלכם שזור בסיפור התקומה הלאומית שלנו, ואין לזה המחשה טובה יותר.

הרצון לכלותנו לא מש מן העולם, הוא פשוט לובש צורה, משנה צורה מדור לדור, אבל מה שהשתנה זו היכולת הקולקטיבית שלנו להגן על עצמנו, להדוף את מבקשי נפשנו. זה השינוי הגדול שחל עם שובנו לכאן.

אני רואה את הסיפור הלאומי כבבואה של הסיפור האישי שלכם, ולהפך. אני לא יכול להגיד לכם שלא יהיו ניסיונות נוספים להשמיד אותנו, כי הם מתקיימים כל הזמן, אבל אני רואה בסיפור שלכם – סיפור השואה והתקומה – את הערובה הגדולה והטובה ביותר להמשך הקיום שלנו".

בפגישה השתתף גם יו"ר יד ושם דני דיין.



0 תגובות